İlhanlar Vinç faaliyetlerini sürdürüyor

İlhanlar Vinç faaliyetlerini sürdürüyor

Vinç sektörünün önde gelen firmalarından biri olan İlhanlar Vinç, faaliyetlerini sürdürüyor. Özellikle İstanbul’daki metro projelerinde aktif bir şekilde yer alması ile ön plana çıkan firmayı, İlhanlar Vinç İş Geliştirme ve Proje Müdürü Zafer İlhan ile konuştuk.

Geniş makine parkı ve yer aldığı önemli projelerle ön plana çıkan İlhanlar Vinç, özellikle metro projelerinde aktif olarak faaliyet gösteriyor. 2016 yılına kadar genelde piyasa işleri üzerine yoğunlaşan firma 2016 yılının 2. yarısından itibaren büyük projelere yöneldi. Ataköy-İkitelli Metro Projesi, Bakırköy-Bahçelievler-Kirazlı Metro Projesi, Başakşehir-Kayaşehir Metro Projelerinin tüm vinç ve taşıma işlemlerinden sorumlu olan İlhanlar Vinç, 2018 yılının temmuz ayında makine parklarına 300 tonluk bir paletli vinci de kattı. Vinç sektörünün son bir yılda yaşadığı daralmaya da değinen İlhanlar Vinç İş Geliştirme ve Proje Müdürü Zafer İlhan, sektörün duygusal düşünmeyi bir kenara bırakıp profesyonel düşünerek bu daralmadan en az zararla çıkması gerekiyor dedi.

Metro projeleri

İlhanlar Vinç 2016 yılının ilk yarısına kadar piyasa işleri yoğunlukta çalıştığını ifade eden Zafer İlhan, “2016 yılının 2. yarısı itibari ile proje işlerine yönelmeye başladık. 2016’dan 2018’in 2. yarısına kadar tamamen projelerle ilerledik. Aktif olduğumuz projelerde vinç ve taşıma çalışmalarının tamamı yürütüyoruz. Ataköy-İki Telli Metro Projesi, Bakırköy-Bahçelievler-Kirazlı Metro Projesi, Başakşehir-Kayaşehir Metro Projesi ve yaklaşık bir sene önce başlayan Başakşehir-Halkalı Havalimanı Metro hattı projelerinde faaliyet gösteriyoruz.
Başakşehir-Kayaşehir Metro Projesi özellikle bölge için çok önemli. Çok uzun bir hatta sahip değil. Fakat orada ulaşım aksında yaşanan sıkıntı için oldukça önemli bir proje olacak. Çok uzun bir hat olmadığı içinde diğer projelere nazaran daha erken bitecektir” şeklinde konuştu.
Başakşehir-Halkalı-Havalimanı projesi ise oldukça uzun bir proje olduğunu belirten İlhan, “Yaklaşık 16 kilometre uzunluğunda. İlhanlar Vinç olarak buradaki tüm taşıma ve vinç faaliyetlerini biz yürütüyoruz” ifadelerini kullandı. Metro projeleri gibi uzun ve büyük projelerde mobil vinçler yerine paletli vinçler kullanılıyor. Bu nedenle makine parkına Liebherr LR 1300 model paletli vinci kattıklarını ifade eden İlhan, “İlk başlarda projelerde TBM’lerle başladık. Tünel makinelerinin tahliyesi ile beraber montajını yaptık. Fakat bu çalışmalar paletli vinçler ile yapılıyordu. Firmamızda o dönemler paletli vinç olmadığı için ilk başlarda dışarıdan yardım aldık. Sonrasında firmamıza Liebherr LR1300 model 300 tonluk 2008 bir paletli vinç aldık. 2018’in temmuz ayından itibaren yeni paletli vincimiz ile çalışmalara başladık. Şu anda makinelerimiz aktif çalışıyor. Söküm aşamasındalar. Muhtemelen 1-1.5 ay sonra da tekrardan montajına başlanacak” dedi.

Paletli vinçlere diğer mobil vinçlere göre sürekli olarak iş bulanamadığını ifade eden İlhan, “Her alanda çalışmaya uygun değil. Büyük projelerin olması gerekiyor. Eğer büyük projeler yoksa maalesef bu vinçler boşta kalıyor. Bu da hem maddi olarak hem de kapladığı alan olarak önemli bir dezavantaja dönüşebiliyor. Şu an vinçlerimiz aktif çalışıyor. Fakat yeni projede yok. Bu yer aldıkları projeler bittikten sonra eğer vinçler boşta kalırsa, sektördeki diğer firmaların yaptığı gibi biz de vinçleri satmayı düşünüyoruz” şeklinde belirtti.

Sektörün geleceği

2019 yılının ilk yarısı itibari ile sektör hakkında genel yorum yapan Zafer İlhan, “2019’un sonuna doğru bizim yer aldığımız projelerde en azından taşıma-kaldırma ile ilgili kısımlar tamamlanacak ve yoğunluğumuz azalacak. Bizi de düşündüren kısım burası aslında. 2020-2021 arası hem firmamız hem de sektör için daha zorlu geçeceğini ön görüyorum. 2021’den itibaren bir toparlanma başlayacaktır” dedi.


“Sektör bazı konulara duygusal yaklaşıyor”

Sektörün bazı konulara oldukça duygusal yaklaştığını vurgulayan İlhan, “Elindeki halihazırda olan vinçlerin piyasa fiyatının altına satılmasından dolayı bu satışlara pek yanaşmıyorlar. Duygusallığı bir kenara bırakarak biraz profesyonel olmalıyız. Çünkü borçlar olduğu yerde saymıyor. Şirketleri her geçen gün daha da zor duruma düşürüyor. Ek olarak bu borçlar bir de döviz cinsinden olunca her şey daha zor oluyor. Bu kapsamda özellikle ihtiyacı olan firmaların bu vinçleri hızlı bir şekilde satması gerekiyor” ifadelerini kullandı. Vinçlerin özellikle Hollanda gibi liman ülkeleri tarafından piyasanın altında fiyat verilmesine değinen İlhan, “Piyasa değerlerinin altında satılmasının sebepleri var. Zaten satın alımı genelde Hollanda yapıyor. Liman ülkesi olduğu için vinç sektörünün oldukça geliştiği bir ülke. Haftanın her günü neredeyse dünyanın her yerine gemi kalkıyor. Hollanda da firmalar bir vinç satın alırken o vincin nakliyesini, vince yapılması gereken bakımları ve sonrasında vinçi kaç yıl kullabileceği ya da satabileceği noktalarını düşünerek fiyat veriyorlar. Buradan baktığınız zaman verdikleri fiyatlarda bir fırsatçılık olmadığını görebiliyorsunuz” ifadelerini kullandı.

“Derneğe güvenmeliyiz ve üye olmalıyız”

Sektöre yapılan işlerin değerini bulabilmesi ve fiyat rekabetinin daha adil olabilmesi için sektöre bir standart getirilmesi gerektiğini belirten İlhan, “Öncelikle herkesin derneğe üye olması gerekiyor. Derneklerin devlet kanalları ile görüşmesi de bireysel olarak daha kolay ve hızlı olabiliyor. Bu kapsamda herkesin derneğe güvenmesi gerekiyor. Üye olduktan sonra belgelendirmeler ve standartlar getirilmesi gerekiyor. Fakat bu belgelendirmeler firmalar için sanki bir engel, zorluk gibi algılanıyor. Fakat öyle değil. Bu belgelendirmeler ve standartlar getirildiği zaman tüm firmalar bu durumu fiyatlarına yansıtacak böylece hakkını almış olacak. Bunların yanında operatör eğitimlerine de önem verilmesi gerekiyor. Halihazırda verilen eğitimler maalesef yetersiz. Biz çalışmaya başladığımız her operatöre ek eğitimler veriyoruz. Fakat bunların en başta ehliyet verilirken yapılmasına ihtiyaç var” dedi.

Kurumsallaşma problemi

Sektörün önemli sorunları arasında görülen kurumsallaşamama konusuna da değinen İlhan, “Kurumsallaşma konusuna bireysel da dernek olarak müdahale edilemez. Firmaların bu konuyu kendisinin halletmesi gerekiyor. Her firmanın bir park alanı oluşturması, bakım ve atölyelerinin kurulması gerekiyor. Tabii ki az önce de dediğim gibi sektör standartlarının da oturtulması gerekiyor. Kurumsallaşmanın kendini geliştirmesi için ön şartlar hazırlandıktan sonra geri kalan kısım firmaların bunu ne kadar istediğine bağlı oluyor” diyerek sözlerini sonlandırdı.

İngilizce içeriğimiz hazırlanmaktadır. En kısa süre içerisinde yayına alınacaktır.

ÜYE GİRİŞİ

ÇOK YAKINDA

AKT – 2019 Yıllık Başarı Ödülleri Töreni

AKT 2019 yıllık Başarı Ödülleri Töreni Türkiye’nin öncü ağır kaldırma ve ağır taşımacılık sektörünün profesyonellerini  bir araya getiriyor.
Sektörün, yapılan işlerin ve firmaların değerinin ortaya çıkabilmesi için İlk defa 2019 yılında verilmesi planlanan AKT 2019 yıllık Başarı Ödülleri bundan sonra her yıl düzenli olarak organize edilecek. Amaç İstanbul’da düzenlenecek Ödül Töreni’nin son kullanıcılar, ağır taşıma ve kaldırma sektörünün üyeleri için Türkiye’nin en prestijli etkinliği haline getirilmesidir.
Sektörün bir araya gelmesi ve yapılan güzel işlerin paylaşılması için gerçekleştirilecek olan ‘AKT Başarı Ödülleri Töreni’ etkinliğinin, sektörümüz değeri ve kalitesinin artmasına katkıda bulunacağını düşünüyoruz.
2019 yılında İstanbul’da birincisi düzenlenecek olan ödül töreninde 2018 yılı projeleri çeşitli kriterlere göre ödül alacak.
Sektöre hizmet veren ve bu konuda uzmanlaşmış seçkin bir jüriden oluşan değerlendirme kurulunun vereceği oylar ile finalistler arasında kalan projelerden birinci seçilecek.
Ağır taşıma ve ağır nakliyat firmalarının profesyonellerinin dışında, bu sektörün hizmet verdiği inşaat, enerji sanayi kuruluşlarının yöneticileri, mal, hizmet tedarikçileri, akademisyen ve ilgili kamu kuruluşlarından da katılımcıların yer alacağı gala gecesinde sektörümüzün bütün bileşenleri bir araya gelmiş olacak.
Bu prestijli ödülü alabilmek için katılım formlarınızı AKT’den gecikmeden talep ediniz.

Ödül Kriterleri

1) Kombine projeler
2) Taşıma
    – 120 ton gross ağırlık altı
    – 120 ton gross ağırlık üstü
3) Kaldırma 
   – 120 ton altı teleskopik ve kırmalı kaldırma
   – 120 ton üstü teleskopik ve kırmalı kaldırma
   – Lattice bom
4) Güvenlik
5) Inovasyon ödülü ( Üretici – Taşıma / kaldırma )
6) Inovasyon ödülü ( Son kullanıcı – Taşıma / kaldırma )
7) SPMT
8) Jüri Özel ödülü (Sektöre Katkılar)